مکمل‌هايي براي قبل از وزنه

بدنسازان ایرانی

اخبار و تصاویر مربوط به ورزش بدنسازی در ایران و جهان

پرینت
 

منبع: ماسل مگ مترجم: بهنام مظاهري در قرن بيست‌و‌يکم، مکمل‌هاي غذايي يکي از مهمترين نيازهاي بدنسازان به شمار مي‌آيد. مکمل‌هاي ورزشي اغلب به خاطر غني بودن از برخي مواد خاص مي‌توانند در مدت زمان مشخصي تاثيرات ويژه‌اي روي بدن ورزشکاران بگذارند و در نهايت با تکميل نقاط خالي، تمام نيازهاي آنها را برآورده کنند.

 

اما نکته بسیار مهمی که هر ورزشکاری باید بدان توجه ویژه‌ای داشته باشد این است که نرخ تاثیر مکمل‌‌های غذایی سرعت بالایی ندارند، به بیان دیگر تنها آن دسته از مکمل‌هایی که قادر هستند در مدت زمان بسیار کوتاهی بدن را از این رو به آن رو کنند، مکمل‌های پر‌فایده نیستند و در حقیقت هر زمان که فواید مصرف یک مکمل به درستی بروز کند، می‌توان آن مکمل را مفید دانست.

نکته مهم در مورد مکمل‌ها این است که به هیچ عنوان نمی‌توان جدول زمان‌بندی خاصی را برای تاثیر بخشی مکمل‌ها در نظر گرفت، چرا که هر کدام بر اساس شرایط خود روی بدن تاثیر می‌گذارند.

این روزها روی پیشخوان فروشگاه‌ها مکمل‌هایی را می‌توان یافت که حتی نام آنها یکبار هم به گوش شما نخورده و در عوض آنها قادراند تاثیرات بسیار بسیار خوبی را روی قدرت و استقامت شما در باشگاه بدنسازی داشته باشند. بهره‌گیری از منابع انرژی بالا و همچنین و استقامت عضلانی زیاد می‌تواند راه شما را در باشگاه هموارتر کند و در نهایت سنگین‌تر و شدیدتر از بار قبل به تمرین خواهید پرداخت. افزایش تعداد ست‌ها و تکرارها یعنی رسیدن به شدت بیشتر و بی‌شک این شدت می‌تواند پس از مدت زمان استراحت به رشد عضلانی منجر شود. مکمل‌هایی که در ادامه مطلب با آنها آشنا خواهید شد، بهترین ابزار برای افزایش قدرت و انرژی شما در تمرین هستند و مصرف آنها که همگی ریشه‌های طبیعی دارند می‌توانند در وعده‌های قبل از تمرین استقامت و قدرت عملکردی شما را در حین تمرین افزایش دهد.

 

بتا-آلانین

این آمینو اسید می‌تواند به بهترین نحو ممکن سطح کارنوسین موجود در عضلات را بالا ببرد. این محصول که از مخلوط شدن آمینو اسید بتا‌آلانین با هیستدین تولید می‌شود، قادر است با اسیدی شدن محیط عضلات در حین تمرین مبارزه وسیعی داشته باشد. اگر محیط عضلات به سمت اسیدی شدن حرکت کند، به واسطه عدم توانایی عضلات در انجام انقباضات صحیح، ممکن است قدرت و استقامت عضلانی به شکل بسیار گسترده‌ای کاهش یابد و در نهایت جلسات تمرینی بدون هیچ نتیجه‌ای به پایان برسند. مصرف بتا آلانین به عنوان ماده‌ای با خاصیت بافری می‌تواند فضای عضلات را به سمت خنثی شدن سوق دهد و در پایان با بهبود انقباضات و کشش‌های عضلانی، قدرت و استقامت بافت‌های مختلف عضلانی را بیشتر کند. مطالعات بسیاری این فواید بتا آلانین را در حین تمرینات قدرتی به درستی ثابت کرده‌اند.

 

پاور گریپ

انگور یکی از میوه‌های بسیار مفید در طبیعت است و انواع مختلف آن در کشور ما یافت می‌شود. مکمل پاور گریپ از عصاره انگور قرمز تولید شده است و حاوی مقادیر بسیار زیادی از پلی فونیک‌ها بوده که هر کدام آنتی‌اکسیدان‌های بسیار مفیدی برای انفجار قدرت عضلانی هستند و انرژی بدن را در طول تمرین افزایش می‌دهند. یکی از مطالعات اخیر محققان آمریکایی نشان می‌دهد که آن دسته از ورزشکارانی که از این مکمل بهره گرفته‌اند تا 20 درصد با افزایش قدرت عضلانی در جلسات تمرینی رو به رو شده‌اند. عصاره انگور در موارد دیگری هم نشان داده که می‌تواند به عنوان ماده‌ای در جهت بهبود فرآیندهای ریکاوری و کاهش دردهای مفصلی و عضلانی قدم بردارد. امروزه در میان کارشناسان تغذیه میوه‌های تیره رنگ جایگاه خاصی یافته‌اند و مصرف هرکدام از آنها می‌تواند فواید بسیار زیادی برای سلامت بدن داشته باشد. 30 الی 60 دقیقه قبل از تمرین خود از این مکمل استفاده کنید. همیشه به دز موجود در هر نوع مکمل عصاره انگور دقت کنید.

 

جینسینگ

انواع مختلفی از مکمل‌های جینسینگ در بازار موجود می‌باشد، برای مثال مکمل پاناکس جینسینگ همانند همان جینسینگ آسیایی‌ها می‌تواند روی بهبود کامل عملکردی ورزشکاران قدرتی تاثیر فوق‌العاده بالایی داشته باشد. تحقیقات مختلفی این موضوع را به اثبات رسانده‌اند که جینسینگ قادر است استقامت بدنی را در طول جلسات سنگین و طولانی تمرینات قدرتی بالا ببرد و در کنار آن به وسیله مواد آنتی اکسیدانی خود، توانایی سیستم‌های دفاعی و حرکتی خود را به حداکثر سطح ممکن برساند. این دسته از مکمل‌ها که همه ریشه‌های طبیعی و گیاهی دارند و در کشورهای هند، چین و دیگر کشورها کاربرد وسیعی دارند، اغلب به واسطه تحریک برخی قسمت‌های بدن موفق به انجام چنین فرآیندهایی می‌گردند. استقامت عضلانی بیشتر در هر جلسه تمرینی بی‌تردید به معنای انجام تکرارها و ست‌های بیشتر است و به خصوص در پایان جلسات تمرینی که خستگی تمام بدن ورزشکار را فرا گرفته است، قدم گذاردن فراتر از چنین قسمت‌هایی می‌تواند رشد خوبی را به ارمغان بیاورد. برخی از شکلات‌های پروتئینی نیز حاوی موادی مانند جینسینگ می‌باشند. سعی کنید درست یک ساعت قبل از تمرین در باشگاه، 200 الی 1000 میلی‌گرم از این مکمل مصرف کنید.


سایت پرورش اندام ایرانی
كد لوگوي ما
سایت پرورش اندام ایرانیدریافت کد
">

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , مکمل‌هايي براي قبل از وزنه , ,

+ نوشته شده در سه شنبه 16 آبان 1391 ساعت 9:2 توسط حمید رضا بابایی HB |



[ طراح قالب وبلاگ : سیلور سون ] [ Weblog Themes By : SilverSeven.IR ]
تمامی حقوق مطالب و تصاویر متعلق به سایت پرورش اندام ایرانی می باشد و ذکر منابع با لینک به سایت ما می باشد www.hbbody.lxb.ir